אם יש בבעלותכם חברה עסקית, קשה יהיה לנו לחשוב על מצב בו אתר אינטרנט לא יהיה צעד הגיוני שישרת אותה. בניה של אתר אינטרנט לחברה יכולה להיות משימה מעט מבלבלת. אם תחפשו בגוגל, תמצאו מיד מאות אם לא אלפי בעלי מקצוע ונותני שירות למיניהם כאשר כל אחד מנסה למכור את מרכולתו, החל מבניית אתר ועד קידום אורגני או ניהול דף ברשתות חברתיות.
המאמר הזה מנסה לייצר סדר בתהליך של בניית אתר לחברה ולצייד אתכם ברשימת שלבים מסודרת איתה תוכלו לעבוד כל הדרך עד שיהיה לכם אתר שיענה על הצרכים שלכם.
בואו נתחיל:
סדר פעולות בבניית אתר
למרות שניתן לבנות אתר בצורה שונה ממה שמופיע כאן, אנחנו ממליצים להיצמד לרשימה הזו. זה יבטיח שלא תשכחו שום דבר וגם שלא תבזבזו משאבים על פעולות לפני שבוצעו פעולות אחרות. אז לפני שתחפשו חברות אחסון אתרים מומלצות, ולפני שתתחילו לכתוב תוכן לבלוג – עברו על הרשימה הבאה.
מחקר יסודי
בניית האתר מתחילה במחקר יסודי של השוק בו החברה שלכם פעילה. מחקר כזה יעזור לכם להתבלט עם האתר ולהציע באופן נכון את יתרונות העסק שלכם. מחקר יסודי יתפרש על פני נישות שונות וינסה למפות את הלקוחות השונים ואת העדפותיהם. ננסה להבין את ההתנהגות של אותם לקוחות ברשת: מה הם הדברים שמעניינים אותם? מה הם רוכשים? אילו בעיות הם מנסים לפתור? ובאילו בעיות הם נתקלים באתרים של מתחרים?
מחקר שוק שנעשה כהכנה לבניית אתר ישתמש לרוב בכלים כמו חקר מילות חיפוש וחקר נתוני גלישה של אתרים מתחרים.
אפיון אתר
לאחר המחקר ולאחר שהבנו מה יהיו מטרות האתר, אנחנו צריכים להגיע להגדרות מדויקות לאנשי המקצוע השונים שיבנו את האתר ויספקו לו תכנים. ההגדרות הללו מגיעות בצורה של מסמך אפיון. שימו לב שבניה נכונה של מסמך כזה היא מיומנות בפני עצמה ודרוש לעשותה עם מי שיש לו ניסיון בכך. זה מסמך שייכתב בשפה מקצועית אותה יבינו לאחר מכן בוני האתרים והמעצבים.
הקמת צוות וחלוקת משימות
בניית אתר היא בדרך כלל משימה שמתבצעת על ידי צוות של בעלי מקצוע. אם האתר הוא לחברה גדולה ודורש הרבה תוכן ומורכבות גדולה, יכול להיות שהצוות הזה כבר יכלול די הרבה אנשים: בוני אתרים; מעצבים; כותבי תוכן; צלמים; מעדכני נתונים; אנשי תמיכה וכו'.
דאגו לכך שכל המעורבים מכירים זה את זה ושכולם מחויבים למשימה – בניית האתר שלכם.
בחירת האחסון הנכון
אחת המשימות שתצטרכו לבצע בעצמכם תהיה בחירה של ספק האחסון. לעיתים בונה האתרים ירצה לשלב גם אחסון. לדעתנו זה אפשרי אבל רק לאחר בדיקה מעמיקה של הנושא על ידכם ובחירת האחסון שהוא מציע באופן ישיר. חברות אחסון אתרים מומלצות יהיו כאלו שיודעות לעבוד עם אתרים מודרניים; שיש להם שרתים מקומיים; שיש להם אפשרויות אבטחה מתקדמות; שיש להן מודעות לקידום אתרים ולבסוף, שיש להן צוות תמיכה מקצועי שיודע לעבוד. אחסון טוב הוא קריטי להצלחה של האתר ושווה להתעכב ולבחור אותו נכון.
יצירת תוכן
אתר האינטרנט שלכם יהיה רק במה, במה שעליה יהיה תוכן. הגולשים שיגיעו לאתר מבקשים לצפות בתוכן שנמצא בו ולכן הוא לב האתר בעצם. דאגו להבין מהם הצרכים של הגולשים שלכם ומהם הצרכים מבחינת קידום האתר. לאחר מכן הקדישו מספיק זמן ומשאבים ליצירת תוכן מנצח. תוכן נחלק לשני חלקים עיקריים: תוכן מילולי ותוכן ויזואלי. לכל סוג של תוכן תוכלו למצא ספקי משנה שיצרו לכם אותו. מה שחשוב לזכור הוא שזה איננו תהליך של 'שגר ושכח'. אתם תהיו חייבים להיות מעורבים בתוכן שנוצר, לתת ביקורת ואפילו לתרום מעצמכם.
קבלת משוב
אחד הנושאים החשובים ביותר באתר, מעבר לבניה שלו, הוא היכולת ללמוד ממה שקורה בו ולשפר תוך כדי תנועה. ישנם כלים רבים בשביל זה אבל אין כל ספק שהמרכזי שבהם יהיה גוגל אנליטיקס. דאגו שהוא מותקן כמו שצריך ושאתם יודעים לעבוד איתו. זה לוקח זמן להבין את הנתונים השונים בו וישנן הרבה הגדרות תצוגה.
עבודה נכונה של משוב מהאתר ושיפור של התכנים בו יבטיח לכם שתמיד תקבלו אתר שהוא קצת יותר טוב ממה שהיה לכם אתמול, שיהיה בהצלחה!