בשנים האחרונות ישנו מקור תנועה אחד שכובש את שוק הפרסום בסערה, הלא מדובר בפרסום בפייסבוק. פרסום בפייסבוק יכול להופיע למשתמשים בכמה צורות, הפרסום יכול להראות כמודעה זהה למודעה של החברים והמשפחה בתוספת של כיתוב "ממומן" במקום התאריך, הפרסום יכול להופיע גם מחוץ לפייסבוק באתרים שותפים והפרסום מופיע גם במסנג'ר.
מיקוד
על פי אתר KillerMedia, כאשר מפרסמים בפייסבוק ניתנת האפשרות לבחור בדיוק מה יהיו המאפיינים של מי שייחשף אל המודעה שלנו. אפשר להגדיר תחומי עניין, להגביל גילאים, מינים וגם התנהגויות שונות אחריהן פייסבוק יכולה לעקוב למשל "התארס לאחרונה" או "קנה מוצרים און ליין בזמן האחרון".
כאשר מדברים על קידום אורגני לעומת זאת – אין אפשרות מיקוד מלבד לנסות להבין את כוונת המשתמש שמאחורי החיפוש שביצע במנוע (גוגל, בדרך כלל).
המיקוד הזה עוזר לנו להגיע אל קהל היעד המדויק שלנו, אך זוהי רק ההתחלה. פייסבוק מאפשרת לאסוף נתונים על קהל היעד, למשל להתקין קוד של פייסבוק באתר שלנו שיסמן את כל מי שמבקר באתר שלנו ואחר כך נוכל להציג לו מודעות ספציפיות, מעבר לזה, נוכל לקחת את הנתונים הללו ולבקש מפייסבוק שתמצא לנו אנשים הדומים לאנשים שביקרו באתר שלנו או אפילו של אנשים שביצעו פעולות ספציפיות באתר לדוגמא השאירו פרטים או קנו מוצר.
קיראו גם: 10 דברים שלא ידעתם שאפשר לעשות בפייסבוק.
אפשרויות הפצה חינמיות
ברגע שנעשה מודעת פייסבוק ואחד הגולשים יעשה לייק לעמוד שלנו או למועדה, חלק מחבריו ייחשפו למודעה מבלי שיהיו לנו עלויות נוספות על כך. אותו הדבר יקרה כאשר משתמש יגיב על המודעה אך החלק הכי טוב, כאשר המודעה שלנו "שווה שיתוף" ואנשים ישתפו אותה, אחוז גבוה מחברי הפייסבוק של המשתף יתקלו במודעה ושוב זאת ללא כל עלות מצידנו. עוד באפשרויות הפצה חינמיות ניתן למצוא את בניית קהל העוקבים לדף או חברים בקבוצה שלנו, כאשר נאסוף קהל כזה נוכל לשמור על קשר ישיר עם הלקוחות מבלי הצורך לשלוח להם מייל או להתקשר.
ניתן לדבר עם הלקוחות טרם שיחת הטלפון
ישנה אופציה להקים מודעה בפייסבוק הנקראת מודעת מסנג'ר. מודעת מסנג'ר הינה מודעה שכאשר לוחצים עליה, במקום לעבור לדף נחיתה נפתח מיידית חלון המסנג'ר של פייסבוק. בצורה כזו נוכל לאסוף פרטים על הלקוחות טרם לשיחת המכירה ולהגיע אליה מוכנים יותר. היום ישנה אופציה חדשה יותר שנקראת מודעת וואטסאפ. מודעת וואטסאפ עובדת בדיוק כמו מודעת מסנג'ר רק שברגע שלוחצים על המודעה, נפתח חלון הוואטסאפ בשיחה עם מספר הטלפון של העסק (מודעות וואטסאפ ניתן להציג רק למשתמשים בזמן גלישתם בנייד).
ניתן להגיע לקהל חדש
בפייסבוק ניתן להראות את המודעה שלנו לאנשים רלוונטיים גם אם הם אינם מודעים עדיין לקיומנו, לקיום המוצר שלנו ואפילו לקיום התחום (כמובן שכאשר מפרסמים לאנשים שלא מודעים לתחום השירות שלנו נדרשת עבודה שיווקית רבה). מכיוון שבפרסומים אחרים כגון גוגל, כדי להציג את עצמנו ללקוחות נצטרך שהם יבצעו פעולה אקטיבית מלכתחילה, בפייסבוק אנחנו מוצאים אותם ללא צורך בשום פעולה מצדם.