• עמוד ראשי
  • טכנולוגיה
  • רשתות חברתיות
  • אינטרנט
  • הייטק ועסקים
  • צרכנות אונליין
  • בלוג
תפריט
  • עמוד ראשי
  • טכנולוגיה
  • רשתות חברתיות
  • אינטרנט
  • הייטק ועסקים
  • צרכנות אונליין
  • בלוג

מידעת

"איך גדלת" מציגים: כך נלמד את הילד שלנו להבין את המסרים באמצעי התקשורת

9 בדצמבר 2021

 אם נחזור אחורה הזמן וננסה לנתח את האתגרים שאיתם התמודדו ההורים שלנו בתהליך הגידול והחינוך, נראה כי הם היו רבים וכי במהותם אינם שונים מאלו שאנו מתמודדים איתם בתור הורים כיום. כחלק מהתהליך כולנו רוצים להגן על הילדים שלנו מתוכן בלתי הולם וכזה שעלול לפגוע בהם בדרך כזו או אחרת, אך בעוד בדור של ההורים שלנו מדובר היה בצורך להרחיק את הטלוויזיה ולוודא שאנו לא צופים בה בשעות מסוימות, כיום, בעידן הדיגיטלי שבו אנו חיים האתגר הזה צמח למימדים עצומים. כיום, ילדים חשופים לכלי התקשורת בהרבה יותר מדרך אחת ובמרבית שעות היום. עם מחזיקים בטלפונים ניידים, שומרים על קשר עם חברים דרך הרשתות החברתיות ונחשפים לתכנים באינטרנט במקומות שונים, ונראה שהורים לא תמיד יכולים לקחת אחריות מלאה ולדאוג שהילדים לא נחשפים לתוכן שלא מתאים להם. מתוך כך הולכת ומתפתחת בשנים האחרונות גישה חדשה ומעניינת שאומרת שאין טעם להילחם במה שאי אפשר להילחם בו, ושבמקום צריך לתת לילדים את הכלים הנכונים לפרש את המסרים שהם נתקלים. זה נקרא אוריינות מדיה והנה מה שחשוב לדעת בנושא.

מה זה אוריינות מדיה?

באתר איך גדלת תוכלו ללמוד כל מה שצריך לדעת על אוריינות מדיה, וכעת ננסה להסביר את הנושא בקצרה על רגל אחת. בגילאים הצעירים יותר, התכנים מהמדיה שהילדים שלנו רואים הם בפיקוח מלא שלנו. אנו מחליטים מה הם יראו ומתי, וגם מתי הם צריכים להפסיק את צריכת התכנים. ככל שהם גדלים השליטה שלנו כהורים הולכת ונחלשת. זה לא אומר שהם יקפצו ישר לתכנים בלתי הולמים, אבל בין אם תרצו ובין אם לא הם יתקלו בתכנים מסוגים שונים. אוריינות מדיה היא למעשה חשיבה ביקורתית בעת צריכת תכנים ותשומת לב לדברים הבאים:

תוכן לא נעים

הילדים לומדים לשים לב כשמדובר על תוכן שגורם לתחושת אי נוחות או כזה המעודד הגרלות והימורים.

פרסומות

הילדים לומדים להבין מתי מדובר על תוכן מקודם וכזה שמטרתו למכור להם משהו.

"איך גדלת" מציגים: כך נלמד את הילד שלנו להבין את המסרים באמצעי התקשורת

תביעת היד של בעלי השליטה באמצעי המדיה

מי עומד מאחורי האתרים שאנו גולשים בהם והמידע שאנו צורכים? האם יש להם אינטרס מסוים להראות לי דברים מסוימים?

אלו הם כמובן כמה דברים על קצה המזלג, אך אתם יכולים לראות בגדול שהרעיון כאן הוא מודעות. אוריינות מדיה היא למעשה הדרך לגרום לילדים להבין מול מה הם עומדים, להפעיל חשיבה ביקורתית ולהקטין את ההשפעה החזקה של מסרים שעשויה להיות עליהם.

איך לעודד את ילדכם לאוריינות מדיה?

ובכן, זוהי בלי ספק השאלה הנפוצה ביותר של הורים שמבינים את החשיבות של הדבר הזה. אם כך, בראש ובראשונה עליכם לזכור את המשפט "נאה דורש, נאה מקיים". כלומר, אם אתם דורשים מהם מודעות וביקורת בעת גלישה באינטרנט וצריכת תוכן, עליכם להפגין מודעות וביקורת בעצמכם. הסבירו להם למה אתם בוחרים לצפות בערוצים מסוימים ולא באחרים, מאיזה תוכן לא צריך להתרגש ואפשר להתעלם וממה רצוי להימנע כליל. מכאן אתם בהחלט מוזמנים לשאול אותם על הגדרות הפרטיות וההגנה במחשבים ובטלפונים שלכם וכך לפתוח שיחה בנושא. כעת תוכלו להסביר להם על תכנים שונים ולצייד אותם בכלים כדי לפרש ולנתח אותם.

בעולם הדיגיטלי שלנו, עלינו ההורים לתת הכלים לילדים לשרוד בג'ונגל הדיגיטלי ואין ספק כי הגישה של אוריינות מדיה היא גישה חדשנית ומרעננת שנותן פתח להסתכלות חדשה ונכונה יותר.

פורסם ב: בלוג
« הקודם
הבא »

השארת תגובה

ביטול

עוד כתבות מהאתר
מנווטים בשוק העבודה בהייטק: הקורסים שיובילו אתכם להצלחה
קרא עוד ←

מנווטים בשוק העבודה בהייטק: הקורסים שיובילו אתכם להצלחה

האם אתם מעוניינים למצוא עבודה בתעשיית ההייטק? אולי זה הטבע הדינמי והמתפתח של התעשייה, או אולי הקריירה המבטיחה שהיא מציעה,

5 תוספי תזונה שכל בלוגרית בריאות צריכה להכיר
קרא עוד ←

5 תוספי תזונה שכל בלוגרית בריאות צריכה להכיר

בתור בלוגרית בריאות, אחד הדברים החשובים ביותר שאת צריכה להכיר זה כמובן תוספי תזונה. בכל תפריט בריאותי חשוב לוודא שאנחנו

אין צורך ללכת לחנות הספרים: היום אפשר למצוא את ספרי עוז והדר באתר אוצר הספרים
קרא עוד ←

אין צורך ללכת לחנות הספרים: היום אפשר למצוא את ספרי עוז והדר באתר אוצר הספרים

אם עד לפני מספר שנים בשביל לרכוש את הספרים של הוצאת הספרים עוז והדר נדרש היה לגשת לחנות הפיזית, כיום

מהפיכת הספרים הדיגיטליים
קרא עוד ←

מהפיכת הספרים הדיגיטליים

בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים החלו לקרוא ספרים דיגיטליים המספקים קריאה מהירה של ספרים חדשים וישנים, תוך ששיטה זאת הפכה

רוצים לצלם תמונה שתשבור את הרשת? כך תעשו
קרא עוד ←

רוצים לצלם תמונה שתשבור את הרשת? כך תעשו

בעידן של רשתות חברתיות, כל אחד ואחת מאיתנו יכולים להפוך לכוכבים שזוכים לאלפי לייקים ושיתופים, כל זאת בזכות תמונה אחת

שומרים על הראש: 4 עובדות שלא ידעתם על כרית אורטופדית
קרא עוד ←

שומרים על הראש: 4 עובדות שלא ידעתם על כרית אורטופדית

על מנת ליצור סביבת שינה איכותיות, נדרש להקפיד על רכישה של פריטים כמו למשל כרית אשר תפקידה הוא לא רק

איך בורחים מ"פייק ניוז"?
קרא עוד ←

איך בורחים מ"פייק ניוז"?

העולם שלנו מלא בחדשות. אנחנו פותחים פייסבוק ומקבלים אייטמים על חדשות, אנחנו נכנסים לרכב ושומעים חדשות, אנחנו קוראים עיתון וקוראים

חברות ההייטק המובילות בישראל – הרשימה נחשפת
קרא עוד ←

חברות ההייטק המובילות בישראל – הרשימה נחשפת

ישראל ידועה ברוח היזמות שלה. במישור החוף יש לנו את "סיליקון ואדי", על משקל "עמק הסיליקון" שבארה"ב. ובכלל, עולם ההייטק

נוטריון אונליין: כל השירותים שניתן לקבל בלחיצת כפתור
קרא עוד ←

נוטריון אונליין: כל השירותים שניתן לקבל בלחיצת כפתור

תפקיד הנוטריון איננו מוכר להרבה אנשים. לרוב, האדם הממוצע יתקל בנוטריון לצורך התנהלות מול מוסדות רשמיים או בעריכת חוזה, קבלת

מזכירה וירטואלית: שירותי מזכירות במיקור חוץ שישדרגו את ניהול העסק שלכם
קרא עוד ←

מזכירה וירטואלית: שירותי מזכירות במיקור חוץ שישדרגו את ניהול העסק שלכם

ניהול עסק הוא דבר קשה ביותר המצריך התחשבות בגורמים רבים, עסקיים אנושיים, טכנולוגים, משפטיים ועוד רבים אחרים. מטרת כל עסק

         מידעת 

בלוג טכנולוגיה, אינטרנט, רשתות חברתיות ועוד

עמודים

  • צרכנות אונליין
  • הייטק ועסקים
  • מדיניות פרטיות
  • תנאי שימוש
  • הצהרת נגישות
  • בלוג
  • אינטרנט
  • רשתות חברתיות
  • טכנולוגיה
  • עמוד ראשי

קטגוריות

  • רשתות חברתיות
  • צרכנות אונליין
  • טכנולוגיה
  • הייטק ועסקים
  • בלוג
  • אינטרנט
גלילה לראש העמוד