• עמוד ראשי
  • טכנולוגיה
  • רשתות חברתיות
  • אינטרנט
  • בלוג
Menu
  • עמוד ראשי
  • טכנולוגיה
  • רשתות חברתיות
  • אינטרנט
  • בלוג

מידעת

"איך גדלת" מציגים: כך נלמד את הילד שלנו להבין את המסרים באמצעי התקשורת

9 בדצמבר 2021

 אם נחזור אחורה הזמן וננסה לנתח את האתגרים שאיתם התמודדו ההורים שלנו בתהליך הגידול והחינוך, נראה כי הם היו רבים וכי במהותם אינם שונים מאלו שאנו מתמודדים איתם בתור הורים כיום. כחלק מהתהליך כולנו רוצים להגן על הילדים שלנו מתוכן בלתי הולם וכזה שעלול לפגוע בהם בדרך כזו או אחרת, אך בעוד בדור של ההורים שלנו מדובר היה בצורך להרחיק את הטלוויזיה ולוודא שאנו לא צופים בה בשעות מסוימות, כיום, בעידן הדיגיטלי שבו אנו חיים האתגר הזה צמח למימדים עצומים. כיום, ילדים חשופים לכלי התקשורת בהרבה יותר מדרך אחת ובמרבית שעות היום. עם מחזיקים בטלפונים ניידים, שומרים על קשר עם חברים דרך הרשתות החברתיות ונחשפים לתכנים באינטרנט במקומות שונים, ונראה שהורים לא תמיד יכולים לקחת אחריות מלאה ולדאוג שהילדים לא נחשפים לתוכן שלא מתאים להם. מתוך כך הולכת ומתפתחת בשנים האחרונות גישה חדשה ומעניינת שאומרת שאין טעם להילחם במה שאי אפשר להילחם בו, ושבמקום צריך לתת לילדים את הכלים הנכונים לפרש את המסרים שהם נתקלים. זה נקרא אוריינות מדיה והנה מה שחשוב לדעת בנושא.

מה זה אוריינות מדיה?

באתר איך גדלת תוכלו ללמוד כל מה שצריך לדעת על אוריינות מדיה, וכעת ננסה להסביר את הנושא בקצרה על רגל אחת. בגילאים הצעירים יותר, התכנים מהמדיה שהילדים שלנו רואים הם בפיקוח מלא שלנו. אנו מחליטים מה הם יראו ומתי, וגם מתי הם צריכים להפסיק את צריכת התכנים. ככל שהם גדלים השליטה שלנו כהורים הולכת ונחלשת. זה לא אומר שהם יקפצו ישר לתכנים בלתי הולמים, אבל בין אם תרצו ובין אם לא הם יתקלו בתכנים מסוגים שונים. אוריינות מדיה היא למעשה חשיבה ביקורתית בעת צריכת תכנים ותשומת לב לדברים הבאים:

תוכן לא נעים

הילדים לומדים לשים לב כשמדובר על תוכן שגורם לתחושת אי נוחות או כזה המעודד הגרלות והימורים.

פרסומות

הילדים לומדים להבין מתי מדובר על תוכן מקודם וכזה שמטרתו למכור להם משהו.

"איך גדלת" מציגים: כך נלמד את הילד שלנו להבין את המסרים באמצעי התקשורת

תביעת היד של בעלי השליטה באמצעי המדיה

מי עומד מאחורי האתרים שאנו גולשים בהם והמידע שאנו צורכים? האם יש להם אינטרס מסוים להראות לי דברים מסוימים?

אלו הם כמובן כמה דברים על קצה המזלג, אך אתם יכולים לראות בגדול שהרעיון כאן הוא מודעות. אוריינות מדיה היא למעשה הדרך לגרום לילדים להבין מול מה הם עומדים, להפעיל חשיבה ביקורתית ולהקטין את ההשפעה החזקה של מסרים שעשויה להיות עליהם.

איך לעודד את ילדכם לאוריינות מדיה?

ובכן, זוהי בלי ספק השאלה הנפוצה ביותר של הורים שמבינים את החשיבות של הדבר הזה. אם כך, בראש ובראשונה עליכם לזכור את המשפט "נאה דורש, נאה מקיים". כלומר, אם אתם דורשים מהם מודעות וביקורת בעת גלישה באינטרנט וצריכת תוכן, עליכם להפגין מודעות וביקורת בעצמכם. הסבירו להם למה אתם בוחרים לצפות בערוצים מסוימים ולא באחרים, מאיזה תוכן לא צריך להתרגש ואפשר להתעלם וממה רצוי להימנע כליל. מכאן אתם בהחלט מוזמנים לשאול אותם על הגדרות הפרטיות וההגנה במחשבים ובטלפונים שלכם וכך לפתוח שיחה בנושא. כעת תוכלו להסביר להם על תכנים שונים ולצייד אותם בכלים כדי לפרש ולנתח אותם.

בעולם הדיגיטלי שלנו, עלינו ההורים לתת הכלים לילדים לשרוד בג'ונגל הדיגיטלי ואין ספק כי הגישה של אוריינות מדיה היא גישה חדשנית ומרעננת שנותן פתח להסתכלות חדשה ונכונה יותר.

פורסם ב: אינטרנט
« הקודם
הבא »

השארת תגובה

ביטול

עוד כתבות מהאתר
איך בורחים מ"פייק ניוז"?
קרא עוד ←

איך בורחים מ"פייק ניוז"?

העולם שלנו מלא בחדשות. אנחנו פותחים פייסבוק ומקבלים אייטמים על חדשות, אנחנו נכנסים לרכב ושומעים חדשות, אנחנו קוראים עיתון וקוראים

5 תוספי תזונה שכל בלוגרית בריאות צריכה להכיר
קרא עוד ←

5 תוספי תזונה שכל בלוגרית בריאות צריכה להכיר

בתור בלוגרית בריאות, אחד הדברים החשובים ביותר שאת צריכה להכיר זה כמובן תוספי תזונה. בכל תפריט בריאותי חשוב לוודא שאנחנו

טופ 5: חמשת המלונות הכי פוטוגניים לרשות החברתיות
קרא עוד ←

טופ 5: חמשת המלונות הכי פוטוגניים לרשות החברתיות

בעידן שבו הרשתות החברתיות הפכו לחלק בלתי נפרד משגרת החיים, אין זה פלא כי בחירה של בית מלון מתבססת לא

טופ 3: חנויות תוספי התזונה הטבעיים שאתם חייבים להכיר
קרא עוד ←

טופ 3: חנויות תוספי התזונה הטבעיים שאתם חייבים להכיר

ענף תוספי התזונה נמצא במגמת זינוק, ועדות לכך ניתן למצוא במספר החנויות שנפתחו בשנים האחרונות כאן בישראל. למעשה, אם עד

כמו בקטלוג: איך בוחרים רהיטים לסלון יפה ואלגנטי?
קרא עוד ←

כמו בקטלוג: איך בוחרים רהיטים לסלון יפה ואלגנטי?

אחד מהאלמנטים החשובים ביותר בתהליך של עיצוב הוא כמובן בחירת הריהוט. מאחר ומדובר ברכישה המגלמת בחובה השקעה כספית לא מבוטלת,

כל מה שצריך לדעת על התפתחות הטכנולוגיה
קרא עוד ←

כל מה שצריך לדעת על התפתחות הטכנולוגיה

קצב ההתפתחות הטכנולוגית מעולם לא היה כל כך מהיר, מעולם לא היה כל כך ייחודי וחדשני. עד כדי כך, שאנחנו

קבוצות הפייסבוק שיוכלו לעזור לכן למצוא נעלי כלות שוות במיוחד
קרא עוד ←

קבוצות הפייסבוק שיוכלו לעזור לכן למצוא נעלי כלות שוות במיוחד

הרשתות החברתיות הוכיחו את עצמן כבר מזמן, ועם השנים הן התפתחו וגרמו להיווצרות של קהילות ממוקדות. בין הקהילות השונות שניתן

להצטייד למשרד מבלי לקום מהכיסא
קרא עוד ←

להצטייד למשרד מבלי לקום מהכיסא

אבזור משרדים הוא בין הדברים החיוניים שיש לעשות בתהליך ניהול העסק, מאחר ומדובר בפעולה שוטפת שיש לבצע לעיתים קרובות. אבזור

קורא ברקוד
קרא עוד ←

קורא ברקוד

רבים אינם זוכרים מתי מצרכים, ספרים, ביגוד וכל פריט אחר למכירה סומנו בתג מחיר. כמעט כל מוצר מיוצר עם וריאציה

מדפסת Brother: כל היתרונות של המדפסת החדשנית בשוק
קרא עוד ←

מדפסת Brother: כל היתרונות של המדפסת החדשנית בשוק

המאמר הזה מיועד לכל מי שמחזיק מדפסת או מתעתד לרכוש אחת. בין אם אתם משתמשים פרטיים במדפסת ביתית או לקוחות

         מידעת 

בלוג טכנולוגיה, אינטרנט, רשתות חברתיות ועוד

עמודים

  • מדיניות פרטיות
  • תנאי שימוש
  • הצהרת נגישות
  • בלוג
  • אינטרנט
  • רשתות חברתיות
  • טכנולוגיה
  • עמוד ראשי

קטגוריות

  • רשתות חברתיות
  • טכנולוגיה
  • בלוג
  • אינטרנט
  • uncategorized
גלילה לראש העמוד