אם פעם בעלי עסקים היו צרכים להעסיק מגוון מומחים בתחומים שונים ובו זמנית לרכוש מגוון מכונות ומכשירים ייעודיים, הרי שכיום בעלי עסקים יודעים שהם מרוויחים לא מעט מהעובדה שהם חיים בתקופה בה הקדמה דוהרת קדימה, וזאת כי כיום ניתן לרכוש טכנולוגיה אחת שמאחדת מגוון תתי טכנולוגיות, לחסוך בכוח אדם ובאופן כללי מתאפשר לייעל את העבודה, להימנע מטעויות אנוש וכמובן להוציא הרבה פחות. להלן שורת טכנולוגיות שלקחו חלק במהפכה:
מרכזייה
תקשורת מהווה את בסיס העבודה של עסקים רבים. עסק פעיל נוהג לתקשר באופן יומיומי עם קולגות, עובדים, לקוחות, ספקים ועם מגוון נותני שירות משלימים. מכאן שלמרכזייה מתקדמת יש חלק חשוב בייעול התקשורת ובהענקת שירותים משלימים. המרכזייה מחברת בין סך השלוחות ובו זמנית מעניקה הטבות חשובות, כגון מעגלי המתנה, מצבי שיחות, דואר קולי, בקרת שעות עבודה, הקלטת שיחות ועוד. כמו כן, באמצעות מרכזייה ניתן להימנע מתחזוקה של ציוד יקר, ואף מחזיקים בשליטה מלאה וחוסכים מגוון הוצאות נלוות, כאשר חשוב לדעת שתמיד ניתן להתאים את נתוני המרכזייה לנתונים המשתנים של העסק.
אפליקציה לניהול זמן
כל עסק יודע שזמן פנוי הנו אוצר שיש לנצל בחוכמה, וזאת כי תמיד יש עוד משימה שדורשת טיפול, עוד לקוח שיש לחזור אליו, עוד חוזה שיש לסגור, עוד מייל שמחכה שנעבור עליו וכדומה. אי לכך הומצאה אפליקציה עבור ניהול זמן חכם. אפליקציה זו מאפשרת להבין מהי התפוקה של מגוון משימות פר שעה, כיצד נכון לנצל את זמני העובדים, אילו זמנים יותר לחוצים, איזו משימה רצוי להקדים וכדומה, כך שסך הניהול יהיה הרבה יותר אפקטיבי והיום העסקי הרבה יותר רווחי.
מערכת תקשורת אחודה
כפי שהשם מרמז, מערכת תקשורת אחודה מאחדת מגוון פתרונות נדרשים. באופן שכזה ניתן להתייעל, לנהל את סך התקשרות העסקית (כולל ניהול צ'ט, שליחת מייל, ניהול שיחת ועידה ועוד) ממסך בודד. כמו כן, תקשורת זו מסייעת לאחד בין לקוחות, עובדים וספקים, למזג בין תקנים ובאופן כללי היא משפרת את ההתנהלות הארגונית, ולו מבחינת שיתוף פעולה ושליטה מלאה.
אפליקציה לניהול מלאי
עסק שמחזיק מלאי עשוי בקלות ללכת לאיבוד, וזאת כי מלאי דורש מעקב שוטף וצמוד. אי לכך, במקום לבזבז זמן של עובדים ולקחת סיכון שתתבצע טעות אנוש, טוב לנצל אפליקציה זו, וזאת כי בין היתר היא מאפשרת לבצע ספירת מלאי ללא טעויות, לעדכן את הספק ברגע שמתגלה חוסר, לסייע בניהול הזמנות, להצביע על תכולה שיותר נמכרת, לעזור להסיק אלו מבצעים עובדים לטובת בית העסק, להעניק ללקוח שירות מקצועי ובאופן כללי לייעל את סך ההתעסקות שנוגעת לתכולה.
שירותי קול ווידאו
שירותי קול ווידאו מושתתים על מערכת ניהולית, מתוך מטרה להשמיע בזמן אמת ביצועי סאונד, כך שיתאפשר לאסוף נתונים ובעת הצורך גם לנתחם, ולו על מנת להתייעל, להסיק מסקנות חשובות ואף להפיק הוכחות כאשר אלו נדרשות. עוד ראוי לדעת שאם משלבים את הטכנולוגיה עם מרכזיית תוכנה, הרי שניתן לחסוך לא מעט, עובדה שמובילה גם עסקים קטנים לנצל זאת.
מבט קדימה
לאור הדברים, לא חסרות כיום טכנולוגיות מתקדמות אשר מסייעות להתייעל במישור העסקי, כאשר מגוון תוכנות שבעבר היו מיועדות לעסקים גדולים, כיום גם מוכוונות לעסקים קטנים. לאור הדברים, בין אם מדובר בטכנולוגיות מושתתות ענן, שירותי אחסון, או רשת ארגונית – תמיד טוב לעצור, להתייעל ולבצע התאמה בין צורך להיצע – לבחון כיצד השקעה של היום עשויה להתגלם כרווח עתידי.