אחד מסוגי העסקים המעניינים ביותר שנוצרו באינטרנט, הן החנויות הווירטואליות. ניתן להקים חנות כזו, שתפנה ללקוחות בכל העולם. כך שעקרונית, חנות באינטרנט מאפשרת לפנות לקהל לקוחות בינלאומי, אדיר בהיקפו. ניהול חנות כזו באופן משתלם, מציג מגוון אתגרים, שמחייבים שימוש בפתרונות טכנולוגיים שונים:
שרת ווירטואלי
שרת וירטואלי הוא ה"מנוע" שמאחורי אתרים איכותיים רבים והוא בהחלט רכיב תשתית שכדאי ליישם, כאשר יש לכם חנות מקוונת. שירותי vps מתקדמים מאפשרים לאתר להתמודד בקלות, עם שינויים שבפניהם הוא עומד בדרישות המשאבים. כאשר שרת זה גם ממוקם קרוב לגולשים מבחינה גיאוגרפית, הביצועים משתפרים אפילו יותר. הדבר חשוב כמובן מאוד, עבור בעל חנות שפועל מול לקוחות בחו"ל. חשוב למצוא לכך מענה ואכן יש לא מעט פתרונות כאלה. קמטרה למשל, מספקים שירותי שרתים וירטואליים, לא רק בארץ אלא גם באירופה ובאפריקה.
CDN ומאזני עומסים
עוד סוג שירותים חשוב לבעלי חנויות בחו"ל, הם שירותים אשר מסייעים לאזן עומסים. שירותים אלה יכולים להתמודד עם דרישות בהיקפים משתנים וגם עם דרישות גבוהות ביותר. טכנית, זה יהיה בדרך כלל שירות מסוג מאזן עומסים (Load Balancer) או מסוג CDN (Content Delivery Network). למעשה, CDN עשוי להשתמש במגוון טכניקות, שאחת מהן היא load balancing. העיקר – שירותים אלה מסייעים לשרתי האתרים להתמודד עם העומס בו הם עומדים ולתפקד באופן מיטבי ועקבי.
פתרונות אבטחה מתקדמים
כפי שחנות פיזית היא מטרה לגנבים, כך גם חנות שמוקמת באינטרנט. למעשה, באינטרנט אתרים בכלל נמצאים על הכוונת ולא רק אתרי מכירות. כך שחנות כזו נמצאת בסיכון אבטחה, ממגוון סוגי תוקפים ומסיבות רבות. כתשובה לכך, חיוני ליישם אמצעי הגנה איכותיים, מכמה סוגים. שירותי ניטור יסייעו לדעת באופן שוטף מה קורה באתר ולהגיב למתקפה במהירות ובזמן אמת. שירות Firewall סייע להגן על התקשורת. שירותי עזר אחרים, יסייעו להגן מפני סוגי התקפות ספציפיות דוגמת DDoS.
גיבוי איכותי
גיבוי הוא דבר חיוני בכל מערכת מחשוב ובוודאי עבור מנגנון עסקי מרכזי כמו חנות. שירותי עזר לנושא זה, מסייעים להבטיח שגיבויים מבוצעים אוטומטית באופן שוטף ותקין. כמו כן, הם מסייעים לבצע תהליכי שחזור בקלות ובמהירות, אם וכאשר הם נדרשים. שירותי עזר נוספים בתחום זה, עשויים להיות תוכניות התאוששות מאסון. עוד נזכיר, כי גיבוי מהווה אופציה אחרונה במקרים רבים, בהם נהלים והגנות שונות לא הצליחו למנוע את הפגיעה במידע (או כל דבר אחר, שהביא לצורך בשחזור מגיבוי). כך שגם אם זה לא נראה הכרחי, ידוע שבמוקדם או במאוחר כולם זקוקים לכך.
לסיכום
חנות באינטרנט היא יוזמה עסקית, אשר מחייבת מימוש יסודי ומחושב. לכן, חייבים לתכנן ביסודיות גם את ההיבט הטכנולוגי, עם האמצעים שהזכרנו ואחרים.