בשנות ה90 היה זה מחשב העל של יבמ אשר גבר על אלוף השחמט, ואילו כיום הוא מציג יכולות הרבה יותר מרשימות. בנוסף, כיום משימות שעד לא מזמן לקחו שנים לוקחות רק כמה חודשים, וזאת בזכות ההתקדמות הטכנולוגית והפעילות הענפה ברשת הדיגיטלית, פעילות שכל העת ממשיכה להשתכלל, כך שללא ספק דברים משתנים ומשפיעים הן על דרכי החשיבה והן על מקומות העבודה, ופה יש לבחון אלו עבודות עתידות להיווצר ואלו מיומנויות יהיו יותר מוערכות, ופה נמקד את אלומת האור על לימודי תקשורת, כי אולי התקשורת שאנו מכירים כיום עומדת להשתנות, אך הבסיס שלה יישאר זהה ואף יש שטוענים שהוא עומד להיות רלוונטי יותר מאי פעם.
מיומנויות נדרשות
אם נבחן אלו מיומנויות ידרשו מאתנו בעשור הקרוב, נציין שבין היתר אנו עומדים להידרש להשלים את המכונות היכן שהן נופלות, ופה נדרשת חשיבה אנושית שלא ניתנת לקידוד, בינה חברתית שמאפשרת לחוש את האחר, פיתוח חשיבה סתגלתנית, יכולת התמזגות ופעילות בין תרבותית, יכולת לפשט מונחים (ולו בשל כמות הנתונים שאנו עתידיים להיתקל בהם) ואוריינות במדיה החדשה, וזאת מתוך מטרה לבקר ולפתח תוכן לצד מינוף המדיה שעתידה לקום ומתוך מטרה ליצור תקשורת משכנעת, כך שאם נסכם את סך המיומנויות החדשות שידרשו, נוכל להתחיל להבין כיצד תואר בתקשורת נכנס לתמונה, ועל כן מי שמתעניין בתואר בתקשורת עשוי לקבל מגוון חיזוקים שאכן מדובר בבחירה מושכלת.
ערך מוסף
העשור הבא עתיד להניב צמיחה מטאורית בכול הנוגע למדיה החדשה. אנשים עומדים לצרוך וליצור הרבה יותר בלוגים, קטעי וידיאו, פודקאסטים וכדומה, ולו מתוך מגמה לתקשר, להשפיע וליצור הזדמנויות, כך שלא מעט כלי תקשורת יאפשרו הרבה יותר ופה בוגרי תקשורת יגיעו לשלל תפקידים מרכזיים כאשר הם מצוידים בערך מוסף – עם ידע נקודתי ומתקדם בכול הנוגע לעידן החדש, בו לתקשורת בין אנשים, תקשורת בין עסקים ותקשורת בין השניים (בין עסק לקהל היעד) יש חשיבות מרבית, וכיוון שלא מעט תהליכים יהיו חדשים, יהיה מקום של כבוד למי שיגיע עם ראייה היקפית ומקצועית – עבור מי שיידע כיצד למנף את נפלאות הקידמה והכלים הדיגיטליים לטובת תקשורת בונה, חכמה ואף רגישה.
המטרה נשארת הדרך משתנה
העובדים של הדור הבא יידרשו להכיר ולשלוט במגוון צורות חדשות של מדיה ואף יידרשו לבקר אותן באותה איכות שבה הם מבקרים כיום מצגת פשוטה בפאואר פוינט, ואלו ללא ספק ידע וכישורים שתוכלו לקבל בלימודי התואר הראשון. כמו כן, יש להבין שלקוחות הקצה עומדים לחדד מה שהם רוצים ועומדים להבין שהם יכולים להשיג הרבה יותר ומהר יותר, ועל כן בפני יועצי התקשורת העסקיים של העשור החדש עומדת משימה מעט שונה והרבה יותר מאתגרת. מכאן שאם נסכם, נציין שבכול עידן עומד בקצה השני לקוח בעל תכונות אנושיות ואף לקוח שיודע במדויק מה הוא רוצה, ועל כן למרות שהטכנולוגיה עתידה להחליף לא מעט נושאי תפקיד, הרי שבנקודה זו היא אומנם עשויה להקל את העבודה, אך היא אינה יכולה להחליף את האחראיים ליחסי הציבור, אלו שרגישים לצרכים ושבקיאים במגוון משתנים.