מערכת ניהול קשרי לקוחות (CRM) מסייעת בניהול נתוני לקוחות. היא תומכת בניהול מכירות, מספקת תובנות ניתנות לפעולה, משתלבת במדיה החברתית ומאפשרת תקשורת עם הצוות. מערכות CRM מבוססות ענן מציעות ניידות מלאה וגישה למערכת אקולוגית של אפליקציות בהתאמה אישית.
מדוע צריך בכלל מערכת CRM?
מערכת CRM מסייעת לעסקים להתעדכן בפרטי קשר עם לקוחות, לעקוב אחר כל אינטראקציה של לקוחות ולנהל חשבונות לקוחות. זה נועד לסייע לעסקים לשפר את קשרי הלקוחות וגם את ערך חיי הלקוח. המערכת חיונית בגלל הכמות העצומה של נתונים כאלה שעסקים מייצרים מדי יום.
נושא נתוני הלקוחות מעלה אתגר אתו מערכות CRM להתמודד. בכל פעם שמישהו מרים את הטלפון ומשוחח עם לקוח, יוצא לפגוש לקוחות פוטנציאליים חדשים או עוקב אחר מוביל סחורה, הם לומדים משהו חדש ועשוי להיות בעל ערך. באופן מסורתי, כל הנתונים האלה נכנסו לתקשורת אנלוגית או לא קשורה כמו מחברות או מחשבים ניידים, או אפילו נשארו רק בראש של אנשים.
מה היה קורה ללא CRM?
שיטות אלה מקלות על פרטים ללכת לאיבוד או להישכח, או לפגישה או שיחת טלפון שלא תימשך כמובטח. גרוע מכך, אם אדם המחזיק גישה למידע על לקוחות חשובים לעסק, ללא המערכת, היה עוזב, כל הידע עליהם יכול היה לצאת אתו מהדלת.
מה תורמת מערכת הCRM?
ה-CRM מסייע להבטיח דיוק ויעילות. מערכת לניהול קשרי לקוחות נועדה להתמודד עם אתגרים כמו אלה. היא לוקחת נתוני לקוחות והופכת אותם לתובנה שימושית וניתנת להפעלה בכל רגע שיכולה להפוך עסק למצליח ורווחי. זה עוזר לכל אחד בעסק לעדכן בקלות רשומות ולקבל גישה למידע העדכני ביותר. אם המערכת מבוססת ענן, הם יכולים לעשות זאת באשר הם, בכל מכשיר מחובר.
מה עושה מערכת CRM?
מערכת CRM מספקת למעשה מקום מרכזי בו עסקים יכולים לאחסן נתוני לקוחות ומידע שימושי למכירות עליהם, לעקוב אחר אינטראקציות של לקוחות ולשתף מידע זה עם עמיתים. זה מאפשר לעסקים לנהל מערכות יחסים עם לקוחות, ועוזר לעסק לצמוח.
עם מערכת CRM, כל שאלה, כל בקשת שירות, כל העדפה וכל פרט ליצירת קשר אודות כל לקוח זמינים באופן מידי, מה שאומר שכל אינטראקציה חדשה איתם צריכה להיות מותאמת אישית, רלוונטית ומעודכנת.
כמו גם עבור מעקב אחר כל שיחת טלפון, דוא"ל שנשלח או פגישה, ניתן להשתמש במערכות CRM וגם כדי להוסיף הערות, לתזמן מעקב אחר משימות ולארגן את הצעדים הבאים שצריך לנקוט. זה מבטיח שלא תפספס את ההזדמנויות לסגירת עסקאות או צמיחת חשבונות לקוחות.
על ידי הבנה טובה יותר של לקוחות, דפוס הפעילות שלהם והעדפות שלהם, ניתן לסגור עסקאות בצורה טובה, מהירה ונוחה יותר, מה שמאפשר לארגונים סיכוי טוב בהרבה לזכות בעסקים חדשים מלקוחות קיימים.